STREAM - В ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ. ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗА ТЕМОЮ «ФАНТАСТИЧНО МИ ЗРОБИЛИ – В ГРУПІ КОВЗАНКУ ВІДКРИЛИ!»

Science + Technology + Engineering + Mathematics

У «Дзвіночку» продовжується відкритий перегляд освітньої діяльності з дошкільниками за напрямами програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» в рамках Методичної панорами.

19 лютого 2020 року, в старшій групі «Всезнайки», малята разом зі своєю вихователькою Юлею Кузьменко не лише дослідили лід зусібіч, а й спробували себе в ролі «льодоварів» та влаштували, майже, справжні ковзанки і для себе, і для іграшкових друзів. 

 

Цьогоріч, сніг у нашому місті випадав так рідко, що спостерігати за ним, грати і досліджувати з дітворою можна було лише упродож трьох днів. А льоду та ковзанки, малята так і не дочекалися. Проте, при великому бажанні, досліджувати лід можна у будь - яку пору року і при будь - якій температурі. Навпаки, в цьому є свої принади, а головне – висновки будуть різними.

Малята зацікавились темою після перегляду фрагменту мультфільму «Шайбу, шайбу!». Діти чітко визначили, для того, щоб пограти у справжній хокей на вулиці – в цю зиму зовсім не вдасться, бо немає ні морозу, ні льоду. Призадумались над запитанням виховательки, чим же займаються професіональні хокеїсти, коли нема зими з морозами та де вони тренуються влітку? Здивовано слухали розповідь виховательки про штучні катки та спеціальні ковзанки зі штучним льодом; дізнались і переглянули фрагмент пізнавального відео про заливників льоду. Дізнались, що фахівців, які працюють на великих льодових аренах, і любителів, котрі заливають для дітвори ковзанки у дворах, називають «льодоварами», що навіть є професійне свято «День льодовара», яке відмічають 16 січня. Відзначили, що є чимало видів спорту (хокей, фігурне катання, бобслей, кьорлінг, шор-трек), які потребують льоду.

Та найцікавішим виявилось дослідження самого льоду. Які тільки маніпуляції і досліди з ним не виконували: знаходили шматочок льоду на дотик в мішечку, міркували над тим, чого боїться лід, перевіряли, коли він швидше розтопиться: коли буде лежати шматочком на столі чи біля гарячої батареї; закутаний у декілька теплих шарфиків чи розколотий на дрібнесенькі частини? Порівнювали з різними предметами, виділяли якості льоду і предметів, відбирали ті речі, на які схожий лід (прозора плівка, скло, люстерко, фольга, льодяники, цукор тощо).

Обстежуючи кубики льоду, шукали відповідь на запитання «Який лід?» (холодний, слизький, прозорий, гладенький, якщо товстий – то міцний, а якщо тонкий – то крихкий). Дізналися, коли буває лід кольоровим, чому у ньому різна форма та чи тоне він у воді.

За допомогою LEGO-чоловічків перевірили, коли їм буде зручніше ковзатися на ковзанці (замерзла вода у пластиковій тарілці), коли ковзанка рівненька і гладенька чи навпаки? І що буде з ковзанкою, коли її посипати піском чи сіллю?

З розповіді виховательки почули, що у тих частинах світу, де завжди зима, люди використовують лід для будівництва будинків, які мають цікаву назву - «ІГЛУ» . Спробували самостійно побудувати іглу з рафінадного цукру.

А головне, діти випробували своє вміння ковзатися на імпровізованій ковзанці: у вовняних носках по лінолеумі в групі. Вдалось – не всім!

Проте з превеликим задоволенням побували в ролі «льодоварів» і «залили» (вистелили фольгою дно коробок з під цукерок) ковзанку для паперових іграшок, що напередодні самостійно навирізали з паперу та прикріпили фігурки до металевої канцелярської скрепки. Рушійною силою іграшкових ковзанярів – став магніт!

 

Більше фото на нашій сторінці у Facebook

Write a comment

Comments: 0

СТАТИСТИКА:

5 БЕРЕЗНЯ 2024 РОКУ НАШОМУ САЙТУ ВИПОВНИЛОСЬ 11 РОКІВ

АДРЕСИ КОРИСНИХ WEB-САЙТІВ:

ОФІЦІЙНИЙ САЙТ МІСЬКОЇ РАДИ ШОСТКИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 

СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ