Science + Technology + Engineering + Mathematics
У «Дзвіночку» продовжується відкритий перегляд освітньої діяльності з дошкільниками за напрямами програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» в рамках Методичної панорами.
14 лютого 2020 року, малята з середньої групи «Пізнайки» разом зі своєю вихователькою Тетяною Кузьміною досліджували ліхтарі.
Сьогодні малим «Пізнайкам» просто пощастило. Розглянувши знайому ілюстрацію за казкою Г. Сапгіра «Чарівний ліхтарик», малята згадали чарівних жучків-світлячків та переглянули коротеньке пізнавальне відео про те, як світяться світлячки у темну літню пору. Малята пожалкували, що зараз зима і зустріти світлячків просто неможливо. Проте згадали і назвали джерела світла в природі (сонце, місяць, зорі, блискавка) та в приміщенні (люстра, настільна лампа, світильник, включений телевізор, ліхтарик).
Роздивились різноманітні ліхтарі, відзначили, що вони різні за розміром. Є ліхтарі, які вбудовані в різні пристрої (мобільний телефон, ручний годинник), а є дуже потужні ліхтарі, такі як маяк, який видно з відстані десятків кілометрів, що вказують безпечний шлях кораблям.
Роздивились ліхтарі різні за способом кріплення (ручні, настільні, підвісні ті, що кріпляться на стіну чи на стелю), вуличні, та ті, які кріпляться на голову. Роздивилися і обговорили зображення людей певних професій (лікар-лор, шахтарі, пожежники), що у своїй діяльності використовують ліхтарі, та роздивились слайди, де ліхтарі використовують туристи і мандрівники.
Шляхом дослідження перевірили, чи насправді, чим більший ліхтар, тим більше світла та краще видно предмети і речі навколо; та чи правда те, що чим більше джерел світла (наприклад, ліхтарів), тим яскравіше світло. Перевірили, які предмети (скло, кольоровий пластик, папір) пропускають світло ліхтарів, а які ні? Дослідили, що буде?, якщо спрямувати промінь світла від ліхтаря в темній кімнаті на світлу дошку зблизька і здаля (розмитий і чіткий контур), погралися з тінню: визначили, з якої відстані треба посвітити ліхтарем на предмет, щоб тінь була більшою або меншою.
За допомогою ліхтарів шукали нові іграшки в груповій кімнаті, цеглинки ЛЕГО певного кольору у темні коробці. Знайшли спільне та відмінне між звичайними ліхтариками та лазерними. Погралися з лазерними: бігли оченятами за лазерним промінцем на тренажері для гімнастики для очей, спробували самостійно лазерним ліхтариком обвести за вказівкою вихователя різні геометричні фігури тощо.
Дослідили смайлики -флікери, знайшли спільне та відмінне з ліхтарями і дізналися для чого використовуються такі штучки.
На сам кінець закінчили розпочату роботу з виготовлення паперових ліхтариків для казкових гномиків.
Write a comment