Найголовніші принципи взаємодії дорослого з дитиною, які ми прагнемо зреалізувати працюючи з дошкільниками:
• «Не зашкодь!» ― ні дією, ні словом, ні порухом душі;
• «Не втрать!» ― дорогоцінного часу, який природою даний для зростання маленької людини;
• «Не поспішай!» ― дозволь розквітнути дитинству в дитині;
• «Дитина замовляє розвиток!» ― саме дитина є замовником педагогічних послуг, адже вона має право зрости здоровою, активною і реалізувати всі свої здатності і здібності впродовж життя, а для цього дорослі, які поруч мають забезпечити становлення її потенційних можливостей в дитинстві;
• заклик великого педагога Януша Корчака: "дорослим належить піднестися до розуміння тонких істин дитинства»;
• та розуміння поняття «здоров’я» у найширшому його значенні: фізичному, фізіологічному, психічному, психологічному тощо.
Опікуючись збереженням здоров’я маленької людини і її розвитком в дитячому садку, практичний психолог системи освіти має не лише сам дотримуватися цих принципів, а й поширювати їх серед педагогів та всіх суміжних фахівців, а насамперед ― серед батьків.
Write a comment