Всім відомо, що обов'язковим і безпосереднім супутником гри дітей є іграшка. Але чи завжди багато іграшок, то краще? І чи завжди найцікавіше грати з дуже коштовною іграшкою?
На ці питання намагалась знайти відповідь молодий фахівець «Дзвіночка» Ольга Клименко спільно з малятами старшого дошкільного віку групи «Всезнайки» на інтегрованому занятті «Багато іграшок - не означає краще» (19.12.2016 р.).
Через власні малюнки діти згадали скільки різноманітних іграшок є у них вдома, розповіли про іграшки, які є улюбленими, а з якими іграшками – не граються зовсім і чому. Після розповіді вихователем оповідання В. Осеєвої «Сторож», малята дійшли висновку, що багато іграшок радості зовсім не приносить, важливіше мати гарних друзів та цікавий сюжет гри, в якій є кожному місце і роль. Спробували порівняти ігри з коштовною електронною іграшкою робота, одного на всіх, де хтось тиснув кнопки, а інші – спостерігали, з веселими, захоплюючими іграми зі звичайнісіньким прапорцем. Де малята наввипередки змагались один з одним на швидкість, доганяли один одного, ховали та шукали прапорець, сміялись, бігали, бешкетували і радісно зробили висновок, що для веселої гри не обов'язково мати багато та коштовних іграшок.
Але найцікавішою на занятті була ситуація, коли з ігрового осередку «зникли» звичні іграшки малят. Натомість діти знайшли непривабливу коробку з залишками шпалери, фломастерами, різноманітними коробками з-під дитячого і дорослого взуття, пляшками від соку, коробочками з-під сірників, квасолю тощо. Після невеликої паузи і провокативних запитань вихователя, у дітей розгорнувся власний цікавий ігровий сюжет: шпалера вміло перетворилась на знайому вулицю, на якій швидко вишикувались різноманітні будинки з картонних коробок для взуття, виросли дерева, з'явились різноманітні машини…, наповнивши пусті пляшки з-під соку квасолею, малята отримали чудові брязкальця для музичного оркестру в честь святкування відкриття нової вулиці!
Наприкінці малята разом з вихователькою Ольгою Клименко згадали правила бережливого поводження з іграшками та правила спільної гри з товаришами чи однолітками.
Через заняття з дітьми, молодий педагог Ольга Клименко майстерно донесла своїм колегам соціально-моральний напрям проведеного заняття: проблема зовсім не в кількості іграшок, а в умінні гратися, самостійно виготовляти іграшки, розгортати власний сюжет, що іграшка важлива не сама собою, а тим, які ігри з нею можна організувати, які почуття та враження вона дарує.
Write a comment