ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ
ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Місія дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №1 «Дзвіночок»: створення комфортних, оптимальних умов для системного, комплексного неперервного розвитку, виховання і навчання дітей в дошкільний період.
Дошкільна освіта в закладі регламентується законодавчо-нормативними документами, що визначають мету, завдання, зміст дошкільної освіти і регулюють діяльність дошкільного навчального закладу, зокрема:
- Конституцією України
- Законом України «Про освіту» (нова редакція, 2017р.)
- Конвенцією «Про права дитини» (1991р.)
- Законом України «Про дошкільну освіту»
- Законом України «Про охорону дитинства» (2001р.)
- Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. №305,
- Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010р. №930.
- Типовим положенням про методичний кабінет дошкільного навчального закладу. Затверджено Наказом МОН України від 09.11.2010 р. №1070.
- Примірним положенням про батьківські комітети (раду) дошкільного навчального закладу. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки молоді та спорту України від 26.04.2011 року №398.
- Положенням про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України». Наказ МОН України від 02.08.2005 № 458.
- Примірним положенням про консультаційний центр для батьків або осіб, які їх замінюють, і дітей, які виховуються в умовах сім'ї. Від 30.06.2011р. №714. та цілим рядом інструктивно-методичних листів МОНмолодьспорту України.
Робота дошкільного навчального закладу спрямована на:
- забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;
- формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду;
та реалізацією завдань дошкільної освіти:
- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;
- виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
- виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
- здійснення соціально-педагогічного патронату сім’ї.
Пріоритетними напрямками роботи є:
- створення розвивального життєвого простору, найсприятливішого для гармонійного і різнобічного розвитку, системного виховання і навчання дітей в ранній та дошкільний період;
- осучаснення та гуманізація педагогічного процесу на основі особистісно-орієнтованої моделі виховання і навчання, впровадження нових форм діяльності дошкільного навчального закладу в умовах модернізації дошкільної освіти;
- впровадження передових педагогічних ідей, розробок, новітніх технологій, що сприяють ефективному розвитку пізнавальних здібностей малюків в різних видах дитячої діяльності;
- формування життєвої компетентності малюків за освітніми лініями «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина в світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини»;
- охорона життя і здоров’я дітей, оновлення та удосконалення форм, змісту, методів фізкультурно-оздоровчої роботи і шляхів формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я;
- оновлення стратегії і тактики взаємодії педагогів з батьками.
В дошкільному закладі достатньо уваги приділяється якості й ефективності надання освітніх послуг. Організовуючи освітній процес, педагоги закладу дотримуються встановлених правил:
Ніколи не давати дитині те, про що вона може дізнатися сама.
Ставитись до дитини з повагою та інтересом, враховуючи її можливості та здібності.
Активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців, виявляючи їхній інтелектуально-вольовий і моральний потенціал.
Брати емоційну участь у стосунках з дитиною, розуміти її думки, інтереси, почуття, вчинки.
Враховувати принцип природовідповідності.
Вбачати у дітях однодумців і партнерів.
В дошкільному закладі використовуються різні форми організації дітей:
спеціально-організована навчальна;
ігрова діяльність;
трудова діяльність;
пізнавальна діяльність;
комунікативна діяльність;
рухова діяльність;
свята та розваги;
самостійна діяльність